De e bara välja vad ni vill säga på er telesvarare....

Tack för att du har ringt 071 — 2118687. Om du önskar tala med Andreas, tryck 1 på din telefon nu. Om du önskar tala med Jessica, tryck 2 nu. Om du har ringt fel nummer, tryck 3 nu. Allt det här knapptryckande gör absolut ingenting, men det är ett bra sätt att hantera sin ilska på, och det får även oss att känna det som om vi verkligen har ett stort och avancerat telefonsystem.


Hej, det här är Andreas. Den goda nyheten är att strömmen har kommit tillbaka här hemma. Den dåliga nyheten för dig är att då fungerar äntligen min telefonsvarare. Så du kan väl lämna ett meddelande efter pipet...


Detta är inte en telefonsvarare — detta är en telepatisk tankeinspelare. Tänk på ditt namn, telefonnummer, varför du ringt hit och var vi kan nå dig då du hör pipet, och jag ska tänka på att ringa tillbaka till dig.


Tack för att du ringt den Ryska Ambassaden. Inga KGB-age... öh, diplomater är i närheten för att svara i telefonen, så lämna namn, telefonnummer och vilka hemligheter du vill sälja när du kapitalistpipet.


Goddag Jim. Din kontakt, Marcus, är inte inne just nu. Ditt uppdrag, om du väljer att acceptera det, är att lämna ditt namn, telefonnummer och ett kort meddelande efter pipet. Detta meddelande kommer att självförstöras om trettio sekunder. Lycka till Jim!


Hejsan, det här är Törnrosa. Jag är tyvärr inte vaken så jag kan inte svara i telefonen. Var snäll och lämna ett meddelande efter snarkningen.


Lucifer här. Vad fan vill du?


Hejsan, det här är Döden. Jag är inte hemma just nu, men om du lämnar ditt namn och nummer kommer jag att ta hand om dig så fort jag bara kan.


Välkommen till SOS. Just nu är det många som ringer, och du är placerad i kö. Vi kommer att svara så fort som möjligt. Om din situation inte är så allvarlig kan du lämna namn och nummer efter pipet så ringer vi upp dig när vi har tid.


Hej och välkommen till SÄPO. Vi vet vem du är och vad du vill, så lägg på luren nu.


Tjabba. Du har ringt till NarkotikaInformationen. Vi kan tyvärr inte svara i telefonen eftersom vi fortfarande försöker komma underfund med om den existerar eller inte. Lämna gärna ett meddelande så ringer vi tillbaka så fort vi har enats.


Sherwoodskogen. Vilket rådjur söker du?


Hej och välkommen till Läs- och Skrivkunnighetslinjen. Lämna ditt namn och nummer efter pipet och bokstavera sedan dagens ord. Dagens ord är "längdutvidgningskoefficient".


Härnäst på P1 ska vi lyssna på Dvoraks Pipserenad i C-dur, opus 72...


Tack för att du har ringt Ring-En-Psykiater. Jag kan inte svara just nu, men efter pipet kan du lämna namn och telefonnummer samt berätta lite om din barndom. Säg sedan vad du först tänker på när du hör dessa ord: Apelsin... Mamma... Enhörning... Penis. Jag ringer tillbaka och ger min diagnos så fort jag kan.


1: Hej, du har kommit till Jans och Konrads rum.
2: (I bakgrunden:) Vad gör du?
1: Jag spelar in ett meddelande på telefonsvararen.
2: Men... Vi är ju här nu.
1: Ja, men vi kanske inte är här senare.
2: Åhå. (Till svararen:) Lämna ett meddelande!


Hej. Var snäll och lämna ditt namn, telefonnummer, tidpunkten du ringde och din kalsongfärg. Om vi tycker om färgen, kommer vi att ringa tillbaka till dig.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0