Idag var jag och Blondiie och träna yoga de va skit kul.....

Härom kvällen så tog min älskling fram en instruktionsvideo om yoga, sagt och gjort i med filmen i dvd:n, och sen börja det jag och Blondiie stog framför tv:n i vardagsrummet och utövade yoga de blev många goe skratt men i själva verket så var de jäkligt intressant och jag fastnade framförallt efter idag. Blondiie frågade igår kväll om vi skulle gå och träna yoga då dom hade ett 90 min special pass på gymmet Life idag, sagt och gjort vi bokade in oss och väl där så satte de igång. Det var skit jobbigt men så jäkla kul så ja jag har fastnat för det verkar vara en bra och skonsam men ack så effektiv träningsform. Lite info följer nedan ha de gott. ps hjärtat tack för att du visade mig..

Vad är Yoga?

YOGA


Utövandet av yoga går mycket långt tillbaka. Arkeologiska fynd daterar yogan till åtminstone 5000 år tillbaka, men många menar att den är mycket äldre än så.  Yoga är en vetenskap som innefattar HELA människan: kropp-tanke-själ!  Det handlar inte om att slå knut på sig själv som många tror. Så länge du kan andas kan du träna yoga och man lägger sig på sin egen nivå och utifrån sin kropps förutsättningar för dagen!

YOGA – vad är det?

Yoga är en dynamisk träningsform som består av kroppsställningar, rörelsemönster, mantran (ljud) och meditationer. Det är enkla, sköna tekniker för avslappning, harmoni och koncentration. Yogan arbetar på flera plan och med flera av kroppens system samtidigt:

  • Andning och lungor
  • Muskulaturen
  • Matsmältningsapparaten
  • Körtelsystemet
  • Lymfsystemet
  • Nervsystemet och hjärnan

 

Från Indien

Yoga kommer ursprungligen från Indien där det utvecklades för många tusen år sedan och har, framför allt från 1960-talet och framåt spridits i västvärlden. Ordet Yoga sägs ofta betyda BALANS och syftar till att åstadkomma balans mellan kropp och sinne, kropp och själ.

En fullständig vetenskap för livet

Yoga är mycket mer än fysiska ställningar. Yoga är en fullständig vetenskap för livet, ett system för fysisk, mental och andlig träning, ett verktyg som ger dig möjlighet att utforska din egen mänskliga natur.

Ingen religion

Genom årtusendena har yoga felaktigt kopplats samman med olika teologiska och filosofiska system. Yoga i sig själv är inte någon religion och är inte heller kopplad till någon specifik religion. Du behöver inte tro på något annat än möjligheten att du genom yogaträningen kan transformera och förändra dig själv i riktning mot din egen fulla potential och komma i kontakt med din egen innersta sanna kärna, den du verkligen är.

För kroppen och själen

Yogaövningarna som utförs långsamt och kontrollerat är ämnade att utveckla fysisk smidighet, skapa mental avspänning och ge insikt.

Andningen spelar en viktig, grundläggande roll i yogan. De senast 24 timmarna har du andats 20.000 andetag och ändå är andningen för de flesta av oss en omedveten funktion, ett kraftfullt redskap som vi inte drar nytta av för att påverka hur vi mår fysiskt, mentalt och emotionellt.

Yogaträningen påverkar kroppen och dess inre organ på många olika sätt. Den ger smidig, uthållig muskulatur, påverkar matsmältningen och hormonbalansen, ger ett starkare mer uthålligt nervsystem och förbättrar dina sömnvanor – för att bara nämna några av yogans effekter.

Att LYSSNA

Det viktigaste med yogaträningen är att lära sig att lyssna inåt, in i kropp och in i sinne.










Tror man kanske ska testa ja menar de kan ju inte skada, eller!!

Ursäkter för att inte gå till jobbet idag

  1. Om det går bra för dig, så kommer jag inte till jobbet idag. Rösterna sa till mig att jag skulle stanna hemma och putsa hagelgeväret.
  2. Jag har satt fram hälften av alla mina klockor en timme och den andra hälften har jag satt bak en timme. Hela lördagen gick jag omkring i ett rullande tidsperspektiv, där jag levde om söndagen gång på gång. Till slut lyckades jag polarisera kraften och på samma gång som jag smällde till min hund på nosen med en hoprullad Aftonbladet så vred jag rätt alla klockor igen.Enligt allt detta, kommer jag att komma in sent idag, eller tidigt.
  3. Min stigmata jobbar övertid just nu.
  4. Jag kommer inte till jobbet idag för jag ska terrorisera min förre chef som avskedade mig för att jag inte kom till jobbet. Ok?
  5. Jag har en ovanlig variant av projektil-spetälska, men jag vet att vi måste vara färdiga med jobbet så snart som möjligt...
  6. Jag sitter fast i blodtrycksmätarmaskinen på Obs!
  7. Det verkar som jag ådragit mig ett uppmärksamhetsförstörande virus, och , hej du, såg du den där filmen, och kan jag hjälpa er med något, ja, de står där borta! Nej, nej, jag kommer att flytta den senare, men tack för att ni ringde.
  8. Förstoppningen har förvandlat mig till en levande bomb.
  9. Jag fick just reda på att jag förväxlades vid födseln, och jag kan inte leva med att komma till jobbet, och veta att min fil som anställd innehåller falsk information.
  10. Min psykiatriker sa att vi hade en underbar pratstund. Han gav mig till och med den här bitleksaken så jag inte ska bita i folk då jag blir skrämd.
  11. När jag gick upp i morse tog jag två Purextabletter tillsammans med min dos av Prozac. Nu måste jag sitta på toaletten hela dagen, men jag känner mig lycklig ändå.
  12. Hunden åt upp mina bilnycklar, så nu ska vi lifta till veterinären.
  13. Jag föredrar att förbli en gåta.
  14. Min styvmor har kommit tillbaka som en vampyr och nu måste vi följa efter henne till hennes kista och där köra en vass påle genom hjärtat så hon dör — igen. Men det borde inte ta mer än en dag.
  15. Jag kan inte komma till jobbet för Naturvårdsverket har konstaterat att marken runt mitt hus är ovanliga våtmarker och får ej röras, så nu måste jag skaffa fram helikoptertransport för att kunna åka någonstans.
  16. Jag kan inte komma för jag håller på att konvertera från den julianska kalendern till den gregorianska.
  17. Jag är väldigt känslig för marknadens höjningar och sänkningar av räntan.
  18. Jag vägrar komma till jobbet förrän det finns en speciell extraskatt för pendlare. Jag vill verkligen betala min del.
  19. Jag har använt alla mina sjukdagar... så jag vill bara ringa in och säga att jag är död.
  20. Jag ringer bara för att kolla om allt är okej om att jag inte kommer till jobbet idag. Jag hoppas att du inte har glömt vår lilla uppgörelse på förra årets julfest.

Min sambos tjej middag!!!

Blondiie hade en så kallad tjej middag härom kvällen,gissa att jag inte var speciellt förvånad när jag kommer hem på infarten och de ser ut så här. Ni fattar jag hade o göra innan dom kom hem.....



Kolla parkeringen.

Lite tips från coachen så här inför jul!!!

Kärlek, lust eller giftermål?

KÄRLEK: När era blickar möts över en folkmassa
LUST: När era tungor möts över en folkmassa
GIFTERMÅL: När ändarna på ditt bälte inte möts över din midja, och du inte bryr dig

KÄRLEK: När samlag kallas att "älska"
LUST: Alla andra tillfällen
GIFTERMÅL: Vad är samlag?

KÄRLEK: När ni grälar över hur många barn ni ska skaffa
LUST: När ni grälar över vem som sover på den lilla blöta fläcken
GIFTERMÅL: När ni bråkar om pengar

KÄRLEK: När ni delar på allting
LUST: När du tänker två gånger på att ge din partner busspengar
GIFTERMÅL: När banken äger allting

KÄRLEK: När det inte spelar någon roll om du uppnår klimax eller inte
LUST: När förhållandet är över om du inte uppnår klimax
GIFTERMÅL: Vad är klimax?

KÄRLEK: När ni ringer varandra för att säga hej
LUST: När ni ringer varandra för att organisera nästa ligg
GIFTERMÅL: När ni ringer varandra för att kolla när sonens hockeymatch börjar

KÄRLEK: När du skriver dikter om din partner
LUST: När du skriver ditt telefonnummer
GIFTERMÅL: När du skriver checkar

KÄRLEK: När du bekymrar dig om din partners känslor
LUST: När du ger totalt fan i dina egna och din partners känslor
GIFTERMÅL: När du bara bekymrar dig om Tre Kronor vinner eller inte

KÄRLEK: När ditt farväl lyder "Jag älskar dig"
LUST: När ditt farväl lyder "Samma tid nästa vecka?"
GIFTERMÅL: När ditt farväl är stumt

KÄRLEK: När du är stolt att vara tillsammans med din partner
LUST: När ni bara träffas i sovrummet
GIFTERMÅL: När ni aldrig ser varandra i vaket tillstånd

KÄRLEK: När ditt hjärta fladdrar till varje gång ni ses
LUST: När ditt skrev rycker till varje gång ni ses
GIFTERMÅL: När din plånbok töms varje gång ni ses

KÄRLEK: När ingen annan spelar roll
LUST: När igen annan vet
GIFTERMÅL: När alla andra spelar roll och du inte bryr dig om vem som vet

KÄRLEK: När alla låtar som spelas speglar dina exakta känslor
LUST: När det bara är samma gamla smörja
GIFTERMÅL: När du inte lyssnar på musik

KÄRLEK: När du försöker att inte tänka på att göra slut
LUST: När du inte försöker tänka på att fortsätta vara tillsammans
GIFTERMÅL: När din enda tanke är att överleva dagen

KÄRLEK: När du är intresserad av allt din partner gör
LUST: När bara en sak intresserar dig
GIFTERMÅL: När du inte intresserar dig för din partner; det enda du är intresserad av är ditt golfresultat


Lite tips till den jakt intresserade!!!!!

Hur man fångar svenska djur utan vapen!!!!

Harar: Göm dig i en buske och låt som en morot.

Rävar: Göm dig i en buske och låt som en hare. Om du inte kan låta som en hare, fånga en, se ovan.

Lämlar: Skaffa en stor håv. Ställ dig nedanför ett lämpligt stup och vänta.

Grodor: Stryk lim på näckrosblad. Du kan även locka grodor med hjälp av flugor. För att fånga flugor, se nedan.

Flugor: Låt bli att tvätta dig. Ännu snabbare är att skita på marken och låta det ligga.

Grävlingar: Skit på marken och låt det ligga. Grävlingar är mycket renliga djur, det kan hända att de kommer för att gräva ner det.

Minkar: Klä ut dig till miljöaktivist och anfall en pälsfram.

Ålar: Traditionsenligt skall ålar fångas med bara händerna i en stor tunna, helst efter att en hel del sprit druckits. (Skånskt ålagille)

Gäddor: De flesta fångar gäddor med drag. Det är dock välkänt, att det är lika effektivt att vada omkring i vattnet med ankelkedjor.

Talgoxar: Spetsa talgbollar med sprit. Om det är sommar, är det effektivare att ha riktigt stora fönsterrutor som fåglarna flyger in i.

Vildsvin: Kapa en grisbil. Måla grisarna med sprayfärg. Om du prompt vill ha riktiga vildsvin, kedja fast de snyggaste suggorna i skogen.

Renar: Var riktigt snäll hela året. Sitt sedan på taket och vänta natten till julafton.

Älgar: Vänta tills älgen somnar lutad mot ett träd. Såga av trädet. (Detta enligt gamla källor, som aldrig har fel.)

Rådjur: Plantera tulpaner. Vänta.

Björnar: Björnsax är bäst. Klarinett fungerar också.

Uttrar: Uttrar är lekfulla djur, så bygg en rutschkana i snön. Verkar de inte vara intresserade, pröva med ett gameboy.

Bävrar: Bävrar tycker inte om porlande vatten, då reagerar de instinktivt med att försöka bättra på dammen där det läcker. Metoden är alltså enkel: Hitta en bäverdamm och slå en drill.


RSS 2.0