För dom som kanske funderar på polisyrket!!!!

Ordbok för poliser

Polisarbetet har, som andra yrken, sin egen jargong och sina egna villkor och ibland kan det vara svårt att översätta dessa uttryck från vad de verkar säga till vad de verkligen säger. På polisskolan lär sig rekryterna bokstavligt talat hundratals ord och uttryck som senare används i flertalet rapporter. Genom att använda denna guide kommer du att hitta den verkliga betydelsen bakom några av de mest vanliga termerna och fraserna...

Rutinpatrullering.
Jag satt i bilen eftersom kaféet var stängt.

Olycksplatsens beskaffenhet och säkerheten för offren förhindrade polismannen från att dirigera trafiken.
Det regnade.

Fordonsföraren hade framfört sitt fordon på ett allmänfarligt sätt.
Han hade en bakrutedekal med texten "Jorden är överbefolkad — åk hem!"

Polismannen gick "utanför tjänsten" för att insamla underrättelseinformation från en gatuinformatör.
Det var för varmt för att sitta i bilen.

Det var känt att den anhållne redan hade en anmälning mot sig.
Han spydde på min uniform en kväll.

Informatören är känd för sin ärlighet och har vid tidigare tillfällen lämnat tillförlitliga uppgifter.
Jag har två fall av stöld hängande runt hans hals.

Jag observerade den anhållne agera på ett misstänksamt sätt.
Skitstöveln sa "nöff" när jag gick förbi.

Den misstänkte gjorde motstånd mot polisman och personskada uppstod som ett resultat av detta.
Han slet sönder min skjorta och krossade mina nya spegelglasögon.

Fordonsföraren bötfälldes för multipla trafikförseelser.
Jag skrev ut en bot för varje svordom han använde.

När jag meddelande min titel och mitt ärende hörde jag en röst som sa "Kom in", så jag gick in genom dörren.
Rockmusiken var så hög att de inte ens skulle hört General Pattons armé, så jag sparkade in dörren.

Medlemmarna ur presskåren på platsen erbjöds varje artighet som igår i myndighetens policy.
Jag skickade dem till en icke-existerande adress som jag kallade "Spaningshögkvarteret".

Jag gav fordonsföraren en muntlig varning för att ha framfört sitt fordon vid alldeles för hög hastighet.
Hon var en vacker blondin som ägde en spritbutik och dessutom inte hade något att göra när jag gick av mitt skift.

Polischefen dök upp på platsen och tog över befälet.
Jag skickade honom till samma adress som reportrarna.

Ytterligare förhör med vittnen var omöjliga på grund av händelser bortom min kontroll.
Ikväll är min bowlingkväll.

Den åtalade frågade efter polismannens råd om hur han skulle bete sig inför domaren vid sin häktningsförhandling.
Jag talade om för honom att han inte hade modet att kalla domaren samma sak han tidigare kallat mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0